Батькам


Дізнайтесь, як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних Інтернет-спілок, сексуального насильства.

https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey

Інтернет надає багато можливостей як для дорослих, так і для дітей. Але поряд із тим є запитання, які можуть хвилювати батьків, коли їхні діти користуються ґаджетами. Ким є «друзі» у соціальних мережах? Як захистити дітей від шкідливого контенту в інтернеті? Чи існує небезпека від кібербулінгу? Всі ці та багато інших запитань обговоримо з Анастасією Дьяковою та Машою Єфросиніною.
Цей курс для того, аби навчити батьків допомагати дітям використовувати інтернет та цифрові пристрої безпечно і з користю.

Карантин у школах – діти самі вдома. Відповідальність і обов’язки.

У зв’язку з оголошенням у школах про введення карантину діти залишаються вдома. Добре, якщо є бабусі, сусідки, знайомі, які можуть придивитись за дитиною. А якщо нема? Чим зайняти дітей, коли вони вдома самі? Сам у квартирі – мрія багатьох школярів, вони завжди знайдуть, чим зайнятися, окрім виконання уроків і домашніх обов’язків. Тут і телевізор, і комп’ютер, і планшет тощо. Найголовніше, коли дитина залишається вдома сама, вона повинна чітко усвідомити: є речі, яких робити не можна за жодних обставин. 

- Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це прийшла сусідка чи подруга мами. Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири.
-Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що вона (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. І взагалі не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми. Скажіть дитині, щоб незнайомим людям вона відповідала приблизно так: “Мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами. Зателефонуйте через годину”. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама.
- Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю. На вікна краще поставити спеціальні блокуючі засувки, що їх дитина не зможе самостійно відкрити.
-Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою.
-Біля телефону повинен бути список потрібних номерів (ваш мобільний, татів, тітки, бабусі, і т.д.), щоб у разі екстреної необхідності дитина знала, куди їй телефонувати. І обов’язково поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу. Розплануйте разом із дитиною її день. Зазначте час, коли вона має пообідати, коли зробити домашні завдання, коли гратиме в комп’ютерні ігри, і що саме має обов’язково виконати по дому. Так ви зможете навчити дитину планувати свій час і любити порядок.

Десятиліття досліджень доводять: якщо дитина виконує обов’язкові хатні справи – це позитивно впливає на навчання, психіку, а також у майбутньому це піде на користь їхній кар’єрі. Згідно з дослідженням Марті Россмана, почесного професора університету Міннесоти, якщо ви з раннього віку привчите свою дитину виконувати хатню роботу, вона почуватиметься самостійною, відповідальною та впевненою в собі людиною.

Що саме може виконати дитина з хатньої роботи:

- прибирати в квартирі: пилососити, підмітати, мити підлогу, витирати пил; 
- розкладати і розвішувати по місцях свої речі (чистий одяг вішати в шафу, а брудний відносити в пральну машину або в кошик для брудної білизни); 
- стежити за станом свого взуття, мити його в разі необхідності, завжди ставити на місце; 
- поливати квіти; 
- піклуватися про домашнього улюбленця: мити, витирати лапи, міняти вміст лотків; 
- застеляти своє ліжко; 
- мити посуд і розкладати його; 
-накривати на стіл і протирати стіл після їжі; 
розсортувати і випрати в пральній машині одяг, розвісити прання тощо;


Лише 17 хвилин спілкування на день.
Ви вважаєте, що вашу дитину виховає інтернет?                                    Https://glavcom.ua/specprojects/stopbullying/lishe-17-hvilin-spilkuvannya-na-denbrchi-vi-vvazhajete-shcho-vashu-ditinu-vihovaje-internet-447302.html
Як привчити дитину до дисципліни
Одна з фундаментальних цілей виховання – навчити дітей самодисципліни. Деякі батьки вважають, що запорукою ефективної дисципліни є покарання. Але якщо мами й тати вивчать і будуть застосовувати наведені нижче поради, такі явища, як крики та шльопанці, зникнуть, і між батьками та дітьми встановляться теплі й довірливі стосунки.
Керівні принципи стосунків батьків і дітей
·         Постарайтесь регулярно знаходити час для того, щоб весело проводити його з вашою дитиною.
·         Батьки ніколи не повинні суперечити один одному в питаннях, що стосуються дисципліни, у присутності дітей.
·         Ніколи не віддавайте дитині розпорядження, якщо не можете проконтролювати їх виконання.
·         Будьте послідовними, тобто винагороджуйте або карайте за певний прояв поведінки одним і тим же способом на постійній основі.
·         Узгодьте, який прояв поведінки є бажаним і небажаним.
·         Домовтеся про те, як реагувати на небажаний прояв поведінки.
·         Як можна більш ясно донесіть до дитини, чого вона повинна очікувати, якщо проявить небажану поведінку.
·         Доступно поясніть, що є небажаною поведінкою. Недостатньо сказати «У твоїй кімнаті безлад». Безлад треба визначити конкретно: «Ти залишив брудний одяг на підлозі, брудні тарілки на столі й не застелив ліжко».
·         Після того як ви заявили про свою позицію, а дитина їй чинить опір, припиніть її відстоювати. Просто викладіть позицію ще раз, а потім перестаньте відповідати на заперечення.
·         Зверніть увагу на поступові зміни в поведінці. Не слід очікувати занадто багато. Заохочуйте поведінку, яка наближається до бажаної мети.
·         Пам'ятайте, що ваша поведінка є моделлю поведінки ваших дітей.
·         Якщо один з батьків проводить з дитиною виховну бесіду, а інший у цей момент входить у кімнату, другий з батьків не повинен втручатись у виховний процес.
·         Винагороджуйте бажану поведінку словесно, підбадьорливими дотиками або чимось матеріальним, таким як іграшка, їжа або відвідування зоопарку.
·         Обоє батьків повинні нести рівну частину відповідальності, що стосується дисципліни дитини.
Три підґрунтя ефективного виховання
Дисципліна повинна бути:
·         Непохитною. Наслідки небажаної поведінки необхідно чітко сформулювати, а потім неодмінно реалізувати у випадку її виникнення.
·         Справедливою. Покарання мусить відповідати неслухняності. Крім того, у випадку повторення проявів негативної поведінки наслідки повинні вказуватися заздалегідь, щоб дитина знала, чого очікувати. Суворе покарання не є необхідним. Простий штраф у вигляді заборони на ігри протягом певного часу може бути цілком ефективним, якщо він використовується послідовно щоразу, коли має місце прояв небажаної поведінки. Крім того, винагороджуйте дитину за періоди часу, такі як частина дня або цілий день, коли дитина не заслужила жодного штрафу чи отримала всього лише одне зауваження.
·         Дружньою. Коли ви кажете дітям, що вони поводились неправильно або попереджуєте їх про небажану поведінку, використовуйте дружній, але непохитний стиль спілкування, нехай вони знають, що у випадку порушення домовленості отримають «спільно узгоджений» штраф. Попросіть їх подумати та згадати, що вони повинні робити інакше, щоб у майбутньому уникнути небажаних наслідків. «Ловіть» їх на позитивному й заохочуйте за відповідну поведінку.
Модель стосунків батьки-наставники
·         Постарайтесь побачити себе в ролі наставника своїх дітей. Демонструйте їм у деталях, як би ви хотіли, щоб вони поводились. Допоможіть їм підтримкою поряд з конструктивною критикою.
·         Замість того щоб казати дітям, що не треба робити, навчіть і покажіть їм, що вони повинні робити.
·         Коли діти роблять щось добре, використовуйте похвалу, яка містить деталі. Скажіть: «Мені подобається, як ти ____, коли ти ____». Будьте конкретними.
·         Допоможіть дитині навчитись виражати словами те, що вона відчуває. Скажіть: «Ти, здається, засмучений», «Як ти себе почуваєш?», «Ти виглядаєш, як ніби гніваєшся через те, що ____», «Твої почуття абсолютно виправдані».
·         Спробуйте побачити ситуацію очима ваших дітей. Уважно прислухайтесь до них. Постарайтесь уявити психологічну картину того, як це буде виглядати для них.
·         Використовуйте м'який, упевнений тон голосу, щоб переспрямувати їхній настрій, коли вони засмучені.
·         Будьте уважним слухачем. Використовуйте зоровий контакт. Фізично опускайтеся до рівня маленьких дітей. Не переривайте їх. Ставте відкриті запитання, а не ті, на які можна відповісти «так» чи «ні». Повторіть їм те, що ви від них почули.
·         Переконайтесь у тому, що діти розуміють ваші вказівки. Попросіть їх повторити сказане.
·         По можливості дайте дітям вибрати, коли і як виконати ваше прохання.
·         Придумайте невербальний знак (жест), який буде повідомляти дітям про те, що вони поводяться невідповідним чином і повинні змінити свою поведінку. Це допоможе їм відповісти на ваше прохання й не засмутить їх.
Використання винагороди в позитивному вихованні
·         Завжди, коли це можливо, намагайтесь використовувати винагороду або похвалу, щоб мотивувати дитину покращити свою поведінку.
·         Для дітей молодшого віку можете використовувати «правило бабусі». Скажіть: «Коли ви підберете весь свій одяг, можете йти гратись». Переконайтеся, що ви використовуєте слово «коли», а не «якщо».
·         Об'єднуйте винагороду зі штрафами у випадку серйозних порушень. Скажіть: «Щоразу, коли ти ____, ти будеш позбавлений ____. Якщо ти весь день (півдня тощо) проведеш без зауважень, ти отримаєш нагороду у вигляді ____».
Застосування цих практичних порад повинно допомогти батькам набути навичок виховання дітей у віці від малюків до підлітків у питаннях самодисципліни, заохочення дітей для позитивного сприйняття самих себепокращення комунікації й побудови позитивних стосунків.

Протокол № 1
родительского  собрания  8 - В  класса  от  12.09.17
Присутствовали:  21 чел.  
Отсутствовали:   (родители Вороновой Т., Пазинича А., Иващенко Д., Колодяжного Д )
 Повестка  дня:
1. Адаптация учащихся  в  новом  учебном году.
2. Цели  и  задачи  классного  коллектива  на  2017-2018  учебный  год.
3. Организация учебного процесса в І семестре  2017-2018.
4. Вопросы охраны жизни  и здоровья детей в текущий период, контроль посещаемости.
.Отчет  родительского  комитета  за  предыдущий  год.
6. Выборы  родительского   комитета  на  2017-2018  учебный  год.
Слушали:
1.      Информацию  классного  руководителя  Василяженко Ю.А. о целях  и  задачах  классного  коллектива  на  2017-2018  учебный  год. Адаптации учащихся  в  новом  учебном году
2.      Информацию  зам.директора  Олейника А.Г. об  особеностях  организации  учебного  процесса  на 2017-2018 уч. года.
3.      Информацию  классного  руководителя  Василяженко Ю.А. об  охране    жизни  и здоровья детей в текущий период, о режиме работы школы. Структуре учебного года.  Об использовании мобильных устройств, аудио и видео техники.
4.       Отчет председателя родительского комитета  Симин Н.А и Федорец Т.С.за прошлый учебный год.
Постановили:
1.     Принять  к  сведению  информацию  зам. директора об особенностях  организации  уч. процесса  на 2017-2018 учебный год, ответственности  за  жизнь  и  здоровье  своих  детей
2.      Считать работу родительского комитета за 2017-2018 год удовлетворительной.
3.      Расход средств фонда класса считать целесообразным. Выразить благодарность членам родительского комитета за проделанную работу. 
4.     Создать добровольный благотворительный фонд класса, ежемесячно пополнять его и использовать средства на нужды класса и школы, с последующим отчетом о расходовании средств.
5.     Избрать  родительский  комитет  в  составе: Симин Н.А. Федорец Т.С, Колодяжный В. Е, Горохова М. П
6.     Организовать сбор средств в фонд школы и фонд класса с перечислением их на счет Благотворительного Фонда «Магистр», а также за охрану школы. Целевые перечисления осуществлять на расчетный счет Гороховой М П.
7.     Доверить распоряжение собранными средствами школьному родительскому комитету с последующим отчетом.
Установит следующие целевые программы на 2017-2018 учебный год:
- проведение коллективных мероприятий, праздников
- благотворительность, оказание материальной помощи,
-поощрение учащихся класса;
- приобретение необходимых канцтоваров;   
-уборка, текущий ремонт в  кабинете № 44.
8.      Ежемесячно делать взнос в благотворительный фонд школы и разрешить  использовать эти средства РК школы по своему усмотрению на нужды школы.                               Председатель:                Горохова  М. П
 Секретарь:                     Федорец Т.С.

 БАТЬКАМ:

Родительское собрание

Протокол № 1 родительского  собрания 7- В  класса от  09.09.16
Присутствовали:     23  чел.
Отсутствовали:  1 (родители  Пазинича А.)
Повестка  дня:

  1.   Адаптация учащихся  в  новом  учебном году.
  2.   Цели  и  задачи  классного  коллектива  на  2016-2017  учебный  год.
  3.   Организация учебного процесса в І семестре  2016-2017.
  4.   Вопросы охраны жизни  и здоровья детей в текущий период, контроль посещаемости.
  5 .  Отчет  родительского  комитета  за  предыдущий  год.
  6.   Выборы  родительского   комитета  на  2016-2017  учебный  год.
Слушали: 
  1.      Информацию  классного  руководителя  Василяженко Ю.А. о целях  и  задачах  классного  коллектива  на  2016-2017  учебный  год. Адаптации учащихся  в  новом  учебном году
  2.      Информацию  зам.директора  Олейника А.Г. об  особеностях  организации  учебного  процесса  на 2016-2017 уч. года.
  3.      Информацию  классного  руководителя  Василяженко Ю.А. об  охране    жизни  и здоровья детей в текущий период. Режиме работы школы. Структуре учебного года.  Об использовании мобильных устройств, аудио и видео техники.
  4.       Отчет председателя родительского комитета  Симин Н.А .и Федорец Т.С. за прошлый учебный год.
Постановили:
  1. Принять  к  сведению  информацию  зам. директора об особенностях  организации  уч. процесса  на 2016-2017 учебный год, ответственности  за  жизнь  и  здоровье  своих  детей.
  2.      Считать работу родительского комитета за 2016-2017 год удовлетворительной.
  3.      Расход средств фонда класса считать целесообразным. Выразить благодарность членам родительского комитета за проделанную работу.
  4.      Создать добровольный благотворительный фонд класса, ежемесячно пополнять его и использовать средства на нужды класса и школы, с последующим отчетом о расходовании средств.
  5. Избрать  родительский  комитет  в  составе: Симин Н.А. Федорец Т.С, Колодяжный В. Е, Горохова М П
  6.      Организовать сбор средств в фонд школы и фонд класса с перечислением их на счет Благотворительного Фонда «Магистр», а также за охрану школы. Целевые перечисления осуществлять на расчетный счет Гороховой М П.
  7.       Доверить распоряжение собранными средствами школьному родительскому комитету с последующим отчетом.
  8.      Установит следующие целевые программы на 2016-2017 учебный год:
-  проведение коллективных мероприятий, праздников
- благотворительность, оказание материальной помощи, поощрение учащихся класса;
- приобретение необходимых канцтоваров;
- уборка, текущий ремонт в  кабинете № 44.
          Председатель:  Симин Н.А.
          Секретарь: Федорец Т.С.